Hartstichting
Is deze mail onleesbaar? Of ontvang je ‘m als tekst? Bekijk dan de webversie >>

Aantal rookvrije sportverenigingen groeit en groeit
Het aantal clubs met een rookvrij sportterrein voor kinderen is het afgelopen jaar flink toegenomen. Ruim 570 sportclubs zijn rookvrij, terwijl dat er vorig jaar nog ruim 150 waren. De verwachting is dat dit alleen maar meer zal worden.
bEKIJK HET nieuwsbericht

Gemeentes in actie
Amstelveen is op weg naar een rookvrije gemeente. “Over twintig jaar denk ik dat we het ons niet meer kunnen voorstellen dat je rokend op het terras hebt gezeten, bij de bushalte of het sportveld stond” aldus Herbert Raat, wethouder VVD.

Sla een nieuwe weg in, ga voor rookvrij!
De Goese Mixed Hockey Club (GMHC) weet wel raad met asbakken. Die zijn in Goes niet meer nodig! Jeugdspelers van de club sloegen de asbak symbolisch weg om het startsein te geven voor een rookvrije club.
Klaar voor de start, af!

Steun vanuit de KNLTB & Atletiekunie
Naast de KNVB, KNHB en KNKV, kiezen ook de Atletiekunie en KNLTB voor een Rookvrije Generatie. “Samen met deze sportbonden zetten we grote stappen naar een rookvrije sport,” zegt Floris Italianer, voorzitter Alliantie Nederland Rookvrij. Beide bonden vinden het belangrijk dat tennissers en atleten in een gezonde en sportieve omgeving kunnen sporten.
Ga  aan de slag

De sportverenigingen zaten niet stil. Tennisclub ATV Berkenrode, voetbalvereniging L.A.C. Frisia en drie Haagse hockeyverenigingen hebben zich aangesloten bij de Rookvrije Generatie.
Leer van andere sportclubs

Vraag het je leden
Aan de slag met rookvrij? Inventariseer via de Voorbeeldenquête Rookvrije Sport de mening van de (ouders van) leden van je vereniging over een rookvrij sportterrein.
Voorbeeldenquête Rookvrije Sport

Spreek rokers aan
Het kan zijn dat je nog aarzelt om over te gaan op een rookvrij sportterrein, omdat je het lastig vindt om leden en bezoekers aan te spreken op hun rookgedrag. Of misschien weet je niet hoe je de maatregel kunt handhaven. Bekijk deze video en vertel rokers over het rookvrij-beleid en vraag of ze meedoen.
bekijk de video

Maak kennis met…Onze webshop!
Van plan om over te gaan op een rookvrije sportvereniging, maar weet je niet hoe je dit aan de leden en bezoekers van de club kunt uitdragen? Neem eens een kijkje op de webshop van de Rookvrije Generatie voor een keuze van posters, vlaggen, pennen en nog veel meer.
Naar de webshop
rookvrije generatie op
social media
Blijf via Facebook, Twitter en YouTube op de hoogte van nieuwe